חידוש ישראלי למלחמה בפצעים קשי ריפוי

ה-FDA אישר לאנזיסרג’ לשווק תמיסה קוטלת בקטריות בטווח רחב, העמידות בפני תרופות אנטיביוטיות אחרות, כמו גם זיהומים פטרייתיים

חברת אנזיסרג’ (EnzySurge ), ספקית פתרונות חדשניים לטיפול מתקדם בפצעים כרוניים, הודיעה השבוע כי קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית לשיווק תמיסת ה- SilverStream ™, המיועדת לטיפול בפצעים קשי ריפוי, דוגמת כיבי פצעי לחץ, פצעי סוכרת ופצעים שאחרי ניתוח.

אנזיסרג’ היא מפתחת ה-®DermaStream , מערכת לטיפול בפצעים באמצעות הזרמה רציפה ומבוקרת של תמיסות ריפוי אקטיביות, דוגמת ה-SilverStream , תוך יצירת תת-לחץ מעל הפצע. הטיפול המשולב של המכשיר והתמיסה מסלק מהפצע חומרים זרים, מיקרו-אורגניזמים ופסולת לא רצויה. בתמיסה ניתן לעשות שימוש בהזלפה היישר לפצע, או בשימוש במכשיר ה- DermaStream.

לדברי ד”ר נועה הדר ופרופ’ עמיחי פרימן, שהובילו את הפיתוח, ההרכב הייחודי של תמיסת ה- SilverStream המכילה, בין השאר, יוני כסף בריכוז נמוך, הוכח במעבדה כקוטל בקטריות בטווח רחב העמידות בפני תרופות אנטיביוטיות אחרות, כמו גם זיהומים פטרייתיים. במקביל לאישור של ה-SilverStream אישר ה-FDA גם גירסה של המוצר המיועדת לשימוש “מעבר לדלפק” (למכירה ללא מרשם בבתי המרקחת), שתשווק תחת השם DermaSept – גירסה זו מיועדת לטיפול בחתכים קלים, כוויות וגירויים בעור.

To read the article